محمد ارمیامحمد ارمیا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره

ارمیای پاییزی من

صدای پای بهار

1392/12/21 17:06
نویسنده : مامان فاطمه
350 بازدید
اشتراک گذاری

Nowruz card 93 1 جدیدترین کارت پستال های عید نوروزسلام

 

 

صدای پای بهار و فروردین داره میاد .شنیدین ؟.....اها ایناهاش .یه 8 روز و 14ساعت دیگه سال نو میشه.

چقدر این فصل بهار و ماه فروردین دوست داشتنیه.حس زندگی به ادم میده.

حتما تو این حس زیبا رو هنوز درکش نمیکنی.چون هنوز اونقدر بزرگ نشدی.البته خوبه که بزرگ نشی.همون بچگی بهترین دنیاست.میدونی چرا ؟چون تا بچه ای همه میگن بچه خوب باش کار بد نکن دروغ نگو. به کوچکتر ها زور نگو اذیتشون نکن.وقتی میری مدرسه تو کتابای درسی خوب بودن امانتداری خویشتن داری و کلی صفاتهای اخلاقی رو چه از نظر دینی و چه اجتماعی بهمون یاد میدن.ما با اون ارزشها بزرگ میشیم.سعی میکنیم همیشه خوب باشیم و کار بد نکنیم تا همه ازمون تعریف کنن و به به و چه چه که چه دختر با ادبی!ولی بزرگ که شدی میفهمی  نه دنیا اون جوری که بهمون یاد دادن نیست.فرق میکنه خیلی زیاد!اگه قرار بود همه بچه خوب بار بیان که دنیا گلستان میشد.اما همین بزرگ شدن بهت یاد میده که بچه خوب بودن فقط بدرد بچگی ها میخورد تا همه ازت تعریف کنن.تو بزرگی باید زرنگ باشی.باید بتونی با کلاه گذاشتن سر دیگران خودتو بکشی بالا.باید از حق خودت دفاع کنی و بعضی وقتا با  اینکه حقت نیست بگیری.باید ریا کار باشی .باید دورنگ باشی یه رنگی بدرد نمیخوره.هرچه بچه خوب تر باشی دیگران بیشتر ازت سواستفاده میکنن.بیشتر میشی نردبان موفقیت دیگران.میدونی چیه من تازه با 23سال سن دارم بزرگ میشم و تازه دارم میفهمم زرنگی یعنی چه؟برای رسیدن به هدفت تو این جامعه باید به خیلی چیزا ی خوب بچگی پشت کنی.حیف و صد حیف که ما ادما اینجوری در تضاد زندگی میکنیم

 

داشتم از بهار زیبا و دل انگیز میگفتم که چقدر این روزای اول سال روح نوازه.مخصوصا این درختا و سبزه ها و جنگل که دیگه نگو عااااااااااااشقشم.بی نظیره.

سال 92 رو دوست نداشتم.دلم میخواد این چند روزه هم به خوبی و خوشی زودتر بگذره و تموم بشه.سال خوبی برام نبوده.با اینحال چندتا چیز عزیز از خدا میخوام برای سال جدید همه ی ادما همه ی ادمایی که دوستشون دارم و چه ادمایی که یه کم دوستشون دارم یا اونایی که دوستشون ندارم:

خدایا ین سلامتی رو از هیچ بنده ای نگیر ازت خواهش دارم تن سالم به همه ی بیمارا ببخش.من امسال با بیمار شدن یه دفعه ای مادرم اینو درک کردم که سلامتی بهترین چیزه.خداجون هرجا مریض و بیمار هست لباس عافیت بپوشان و به ما هم این نعمت رو ببخش.

خدایا ارامش و دل خوش رو به ما ارزونی داشته باشه.

خدایا به همه ی اونایی که تو این اخر سالی داغ دیده ان اینده ای روشن و پر از خوشبختی ببخش تا داغ شون فراموش بشه.مخصوصا دوستم که تو این اخر سالی با بچه ای کوچک در سن کم شوهرشو از دست داد.

خدایا تو این شرایط اقتصادی زندگی کردن خیلی سخته.به  جیب همه ی پدر ها و همسران عزیز برکت تزریق کن تا شرمنده خانواده شون نباشن این شب عیدی و دغدغه تامین مخارج نداشته باشن.ارامش و صبر و حوصله ی بیشتری داشته باشن.این فشار مالی که رو دوش مردای ماست خیلی اذیتشون میکنه.خدایا دریاب اونا رو.

خدایا برای بچه هامون موفقیت بهروزی عاقبت بخیری و همه ی چیزای خیلی خوبتو در نظر بگیر و براشون کنار بزار.

و در اخر عشق و محبت و تن سالم و دل خوش و امید رو مهمون سفره های  دل همه ی ایرانی های عزیز بکن به ما هم ببخش.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)