محمد ارمیامحمد ارمیا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره

ارمیای پاییزی من

نازدونه

1394/2/10 20:20
نویسنده : مامان فاطمه
622 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بر نازدونه ی خودم

از اون جهت گفتم نازدونه که جدیدا وقتی صحبت میکنی.یه ناز وادای میدی و می کشی کلمات رو که نگو!

مثلا امروز صبح سر سفره ی صبحانه میگفتی:ماماااااانی باباااااااا حاجییییییی عینک خرید 2 تا.اما برای من نخرییید.چون که من باهاش رفتم بیرون بچه خوبی نبووودم و سلام نکردم.

راست میگی عزیزم از این نظر بچه ی خوبی نیستی و سلام نمیدی.نمی دونم چطور متوجه ت کنم که باید به هرکی رسیدی سلام بدی.اونجور مواقع یکدنده میشی و اصلا سلام نمیدی و دست طرف مقابل باید خسته بشه از بس منتظر دستت مونده!

وااااااای که چقدر اون موقع ادم شرمنده میشه!ولله!

جدیدا یاد گرفتی مازندرانی صحبت میکنی.البته خیلی ها این رو بی ادبی یا افت کلاس میدونن که بچه مازندرانی حرف بزنه.اخه همه باید فارسی سلیس!!صحبت کنن.اما من رو این موضوع زیاد تعصب ندارم .به نظرم اگه شیوا و به موقع مازندرانی هم صحبت کنی اتفاقا خوبه و نشانه بی کلاسی نیست!

بلاخره مازندرانی لهجه و گویش ماست و باید اصالتش حفظ بشه.اما چه کنیم  با طرز فکرهایی که لهجه  و گویش مون رو مسخره میکنن  و ما موندیم میون راه سردرگم.

چون خودم تسلط کامل ندارم و نمیتونم یه جمله رو کامل محلی صحبت کنم فکر میکنم گه تو صحبت کنی خوبه و یاد میگیری.گفتم که بعضی ها نشانه ی بی ادبی میدونن و به سخره میگیرن مارو .و به ما انگ پدر و مادر بی کلاس میچسبونن.برای همین مجبوریم زیاد بهت یاد ندیم.

بگذریم...

مثلا میگی :نخامبه(یعنی نمیخورم)مِن بستنی نخامبه. بخاردمه(من بستنی نمیخورم خوردم)

کلمه های بیشتری میتونی بگی که من فعلا یادم نیست!

در کل منهای اون بخشی که پرخاشگری میکنی و حرف بد میزنی نشانه ی بزرگ شدن و اقا تر شدن در شما وجود داره.بعداز عید و اون سرماخوردگی وحشتناک که غذا نمیخوردی.غذا خوردنت هم خداروشکر بزنم به تخته بهتر شدهالبه به کمک شربت تقویتی.و یه گوشتی زیر پوستت افتاده و داری جون میگیری.

 

این روزا که هوا خوبه سرگرمی ت هم بیرون سرکوچه بازی با بچه های همسایه ست.اصلا هم توجه نمیکنی که سر ظهره .هوا گرمه.گرمازده میشی پوستت میسوزه.فقط کافیه که صدای چرخ سه چرخه ی رهام رو بشنوی تا فورا بری بیرون.اسکوتری هم که عید خریدیم برات بعد دوهفته بازی خرابش کردی و بابایی باید یه جورایی سرهم کنه تا شاید بشه باهاش بازی کرد.از بس که تک چرخ میزدی و با سرعت ازش استفاده میکردی.

با بابا حاجی بودی بیرون و تازه اومدی خونه .صدات میاد که به بابا میگی:بابااا بیا خونه مون بااششه!

یا اینکه بازی انگری برد که خیلی دوست داری و میگی:من عاشق بازی انگری بردم .رو برات دانلود کردم.وقتی دیدی ش ذوق زده شدی و رفتی ببا رو صدا زدی که بابا بیا ببین مامانم انگری برد دانلود کرد بیا بازی کنیم.بااااششه!

حالا چندتا عکس از گل پسرم:

جوجو های ما جمعه 5 .سر باغ

ارمیا و دوستاش بچه های فامیل

این هم گل پسرم با لباس عید

 

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان نیوشا
15 اردیبهشت 94 21:59
سلام عزیزم مطلب گذاشتم نظر یادت نره
پریسا
17 اردیبهشت 94 11:12
خدا نی نی شما رو هم حفظ کنه ان شاالله به ما هم سر بزنید